یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 7332 |
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴ | ارسال توسط :
352 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

وکیل پایه یک دادگستری پیرامون عملکرد صد روزه رئیس دستگاه قضا بیان داشت: امروز خوشبختانه شاهد تسریع در روند رسیدگی‌ها و کاهش زمان رسیدگی‌ها هستیم که تحول مهمی در این زمینه توسط رئیس دستگاه قضا ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی پایگاه خبری صدای شما، پیمان باقری، وکیل پایه یک دادگستری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای شما پیرامون عملکرد صد روزه رئیس دستگاه قضا اظهار کرد: امروز خوشبختانه شاهد تسریع در روند رسیدگی‌ها و کاهش زمان رسیدگی‌ها هستیم که تحول مهمی در این زمینه توسط رئیس دستگاه قضا ایجاد شده است.

وی افزود: بعد از دستورات رئیس قوه قضاییه، دادگاه‌های بدوی و دادگاه‌های تجدید نظر یک همت مضاعف تری صورت دادند و رسیدگی به پرونده‌ها و رفع اطاله‌ دادرسی سرعت بیشتری گرفته است، که این رویکرد می‌تواند در ادامه رضایت مردم را به همراه داشته باشد.

باقری در ادامه عنوان کرد: دستورات رئیس دستگاه قضا در ارتباط با کارشناسی پرونده‌ها نیز بسیار راهگشاست. در کارشناسی‌ها، کارشناسان گا‌هی نظرات مختلفی می‌دهند که بعضا نظرات کارشناسی باعث اطاله دادرسی و تحمیل هزینه به مردم شده بود، رئیس دستگاه قضا با دستورالعملی که ابلاغ کرده اند و اینکه در حوزه کارشناسی در ارتباط با افرادی که توانایی مالی ندارند بیشتر از سوی دستگاه قضا معاضدت صورت گیرد و یا پرونده‌ها را به مراحل هیئت کارشناسی ارسال کنند، تا تخصصی‌تر بر روی پرونده‌ها کار شود، از جمله دستورات رئیس قوه قضاییه که بسیار مفید فایده خواهد بود.

وی یادآور شد: بحث دیگر، بازدید‌های رئیس دستگاه قضا از زندان‌ها است که بسیار موثر بوده است، ریاست دستگاه قضا، با همراهی قضاتی که از زندان‌ها بازدید کرده اند، بسیاری از پرونده‌های معوقه‌ای که بدون اقدام مانده اند را توانستند به جریان بیاندازند، در واقع خون تازه‌ای برای خدمت رسانی به مردم در این حوزه‌ها تزریق شده است و توجه به پرونده‌های زندانی دار یکی از محور‌های عملکرد مثبت رئیس قوه قضاییه طی صد روز اخیر بوده است.

باقری در پایان خاطرنشان کرد: تاکیدات رئیس دستگاه قضا مبنی بر عدم صدور قرار بازداشت نیز از جمله اقدامات مهم این صد روز به شمار می‌رود.

انتهای پیام/


منبع : خبرگزاری فارس


پایگاه خبری تحلیل صدای شما به هیچ حزب و سازمان و ارگانی وابسته نیست و بصورت شخصی ، کاملا بی طرف و با هزینه شخصی فعالیت و به نشر مطالب می پردازد ( ما صدای شما هستیم )

منبع خبر ( ) است و پایگاه خبری تحلیلی صدای شما در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 7332 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  50002245  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پایگاه خبری تحلیلی صدای شما مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری تحلیلی صدای شما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما