یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 4958 |
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳ | ارسال توسط :
182 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

ارومیه – رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ نفر در ۹ شهرستان این استان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

جواد آقازاده در گفتگو با پایگاه خبری صدای شما در خصوص آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: این تعداد، کل فوتی‌های ناشی از کرونا در آذربایجان غربی از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ به ۶ هزار و ۴۶۵ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: در شبانه روز گذشته چهار نفر در میاندوآب، ۲ نفر در هریک از شهرستان‌های خوی، ماکو، مهاباد و نقده و یک نفر در شهرستان‌های بوکان، تکاب و سلماس جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته با ابتلای یک هزار و ۷۹ نفر در استان به کرونا، حدود ۲۵۱ نفر بستری شدند، ادامه داد: با اضافه شدن این تعداد، کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در استان به هزار و ۴۶۵ نفر رسیده است.

وی اظهار کرد: از این تعداد ۳۰۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بوده و ۵۸ نفر فقط با استفاده از ونتیلاتور قادر به تنفس هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اضافه کرد: از ابتدای مهرماه جاری، روزانه به طور متوسط ۳۸ هزار و ۳۰۰ دُز واکسن در استان تزریق شده که رقم بسیار مناسبی است.

آقازاده افزود: این در حالی است که متوسط واکسیناسیون روزانه تا پیش از مهر ماه جاری در ماه‌های مرداد و شهریور که واکسیناسیون سرعت گرفت، حدود ۲۵ هزار دُز بود.

وی اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ۳۹ هزار و ۸۱۳ دُز واکسن در آذربایجان غربی تزریق شد و با انجام این تعداد تزریق، کل واکسن‌های تزریق شده در آذربایجان غربی به ۲ میلیون و ۶۰۲ هزار دز رسید که این رقم نیز در حال افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اضافه کرد: رکورد واکسیناسیون روزانه در آذربایجان غربی بیش از ۷۱ هزار دُز است که رقم قابل توجهی به شمار می‌رود.

طبق اعلام وزارت بهداشت، افراد بالای ۱۲ سال و اقشار مختلف باید در سامانه سلامت ثبت نام کنند تا برای دریافت واکسن، به آنان پیامک ارسال شود.

تاکنون ۲۸۳ هزار و ۳۲۶ نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده‌اند که ۵ درصد کل مبتلایان کشور است؛ ۵.۳ درصد کل فوتی‌های کشور براثر ابتلاء به کرونا نیز مربوط به این استان است.

منبع : خبرگزاری مهر


پایگاه خبری تحلیل صدای شما به هیچ حزب و سازمان و ارگانی وابسته نیست و بصورت شخصی ، کاملا بی طرف و با هزینه شخصی فعالیت و به نشر مطالب می پردازد ( ما صدای شما هستیم )

منبع خبر ( ) است و پایگاه خبری تحلیلی صدای شما در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 4958 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  50002245  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پایگاه خبری تحلیلی صدای شما مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری تحلیلی صدای شما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما