یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 5039 |
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲ | ارسال توسط :
251 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

اصفهان – یک بازیگر سینما گفت: مرضیه برومند، مسعود کیمیایی، غلامرضا رمضانی و بسیاری از فیلم‌سازان بزرگ دیگر اگر بودجه کافی را در اختیار داشته باشند می‌توانند آثاری فراموش نشدنی تولید کنند.

به گزارش پایگاه خبری صدای شما، اکران فیلم سینمایی پسران دریا ساخته افشین هاشمی در جریان سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان بعدازظهر شنبه در سینما ساحل اصفهان اکران شد. مونا فرجاداز بازیگران این فیلم سینمایی پیش از اکران فیلم در جمع خبرنگاران گفت: فیلم پسران دریا در دو اپیزود در شمال و جنوب کشور ساخته شده که در اپیزود دوم که نوشته افشین هاشمی است نقش زن محلی جنوبی را بازی می‌کنم.

این بازیگر درباره موضوع این فیلم توضیح داد: قهرمان این فیلم در هر دو قصه دو پسر نوجوان هستند که یک روایت عاشقانه پاکی را به نمایش می‌گذارند.

فرجاد با اشاره به اهمیت جشنواره فیلم کودک اظهار داشت: اقبال جشنواره کودک خیلی به جشنواره گودک و باشکوه‌تر برگزار شدن این جشنواره بستگی دارد.

وی درباره نیازهای سینمای کودک در وضعیت کنونی سینمای ایران تاکید کرد: جشنواره فیلم کودک نیازمند حمایت دولتی است. در دوران کنونی که شاهد بهبود وضعیت ناشی از شیوع کرونا هستیم، فیلم‌های زیادی در ژانر سینمای بزرگسالان و اجتماعی در صف اکران هستند و در این بین آثار سینمای کودک نادیده گرفته می‌شود و نیاز به حمایت دارد. اگر حمایت دولتی از سازندگان فیلم‌های کودکان و نوجوانان نباشد این سینما بیش از گذشته رو به نزول می‌رود.

فرجاد با بیان اینکه “اگر بخواهیم اقدام فرهنگی، هنری و اجتماعی در جامعه داشته باشیم باید روی کودکان سرمایه‌گذاری کنیم” خاطر نشان کرد: مسئولان باید به این مهم توجه داشته باشند. هر چقدر بچه‌های نسل جدید را با فضاهای سینما، تئاتر، فرهنگ و هنر عجین کنیم می‌توان به آینده سینما امیدوار بود.

این بازیگر گفت: طی سال‌های اخیر تولیدات سینمای کودک در کشور از نظر کیفیت یارای تقابل با تولیدات این حوزه در دهه ۱۳۶۰ را نداشته است. آثاری همچون مریم و میتیل هنوز بعد از سال‌ها در ذهن ما مانده است و در کنار ضعف در فیلم‌نامه و تولید، عدم فروش مناسب این فیلم‌ها و قرار نگرفتنشان در صف اکران از جمله دلایلی است که کمتر بر روی تولید فیلم‌های حوزه کودک سرمایه‌گذاری می‌شود و در نتیجه آثار فاخر را کمتر می‌بینیم.

فرجاد با بیان اینکه تولید فیلم روز به روز هزینه‌بر شده و سرمایه‌گذاران اطمینان کمتری برای تولید آثار در این حوزه دارند، ادامه داد: تولید هر فیلم حداقل پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و این در حالی است که نصف این سرمایه هم در اکران بازنمی‌گردد. در این شرایط اکران فیلم در سینماها به تجارت تبدیل شده و از این رو فیلم‌های اجتماعی بیشتر مورد اقبال است.

وی درباره عدم رقبت بازیگران بزرگ برای ساخت آثار سینمایی برای کودکان، اظهار داشت: مرضیه برومند، مسعود کیمیایی، غلامرضا رمضانی و بسیاری از فیلم‌سازان بزرگ دیگر اگر بودجه کافی را در اختیار داشته باشند می‌توانند آثاری فراموش نشدنی نظیر آثار سینمای کودک در دهه ۱۳۶۰ تولید کنند.

فرجاد در پاسخ به سوال پایگاه خبری صدای شما درباره برگزاری جشنواره فیلم کودک در اصفهان و خارج از پایتخت نیز گفت: این امر منجر به رشد محصولات فرهنگی در دیگر استان‌ها می‌شود، البته اصفهان همیشه در زمینه فرهنگی طلایه‌دار بوده و این امر می‌تواند در استان‌های کشور دنبال شود. با این اقدام ارتقای سطح کیفی سینماها و دیگر مراکز مرتبط را شاهد خواهیم بود.

این بازیگر در پاسخ به سوالی درباره ابتکاری که تحت عنوان “تک‌گویی” در صفحه اینستاگرام خود راه اندازی کرده، توضیح داد: به دلیل اینکه در شرایط شیوع کرونا امکان تولید آثار نبود، به همراه یکی از نویسندگان ابتکاری به خرج دادیم و بر اساس حروف الفبا یعنی هر حرف یک داستان، داستان گویی را طراحی و آن را هر هفته در صفحه اینستاگرام خود منتشر می‌کنم.

منبع : خبرگزاری مهر


پایگاه خبری تحلیل صدای شما به هیچ حزب و سازمان و ارگانی وابسته نیست و بصورت شخصی ، کاملا بی طرف و با هزینه شخصی فعالیت و به نشر مطالب می پردازد ( ما صدای شما هستیم )

منبع خبر ( ) است و پایگاه خبری تحلیلی صدای شما در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 5039 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  50002245  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پایگاه خبری تحلیلی صدای شما مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری تحلیلی صدای شما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما