دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 4447 |
تاریخ انتشار : ۰۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۱ | ارسال توسط :
200 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

معاون عملیات نیروی پدافند هوایی ارتش از تست موفق سامانه پدافندی مرصاد ۱۶ در کویر مرکزی ایران خبر داد.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری فارس، در آستانه دهم شهریورماه سالروز پدافند هوایی ارتش، نسل جدید سامانه موشکی تماما بومی مرصاد۱۶ در کویر مرکزی ایران علیه اهداف تعیین شده با موفقیت مورد ارزیابی قرار گرفت.

امیر سرتیپ دوم خوش قلب معاون عملیات نیروی پدافند هوایی ارتش، ضمن تبریک هفته پدافند هوایی، گفت: سامانه موشکی مرصاد۱۶ کاملا بومی و از فناوری های نوین جهت مقابله با جنگ الکترونیک و درگیری همزمان با چند هدف متخاصم بهره مند است.

وی افزود: سامانه موشکی مرصاد۱۶ برای اولین بار تحت کنترل شبکه یکپارچه پدافندی قرار گرفت و از مرکز فرماندهی و کنترل حضرت ولیعصر (عج) نسبت به کشف، شناسایی، درگیری و انهدام اهداف اقدام شد.

امیر سرتیپ دوم خوش قلب با بیان اینکه تحرک و چابکی بالا از خصوصیت اصلی و منحصر به فرد این سامانه است، افزود: سامانه مرصاد ۱۶ قادر است با اهداف سرعت بالا در ارتفاع کم مانند انواع کروز مقابله نماید.

معاون عملیات نیروی پدافند هوایی ارتش با تاکید بر اینکه ارتباط با شبکه یکپارچه بصورت دیتا و محیط کاملا امن برقرار می گردد، تصریح کرد: سامانه موشکی مرصاد۱۶ قادر است در لحظه هدف متخاصم با هر ارتفاع پروازی را شناسایی کند و وارد عمل بشود و در لحظه اهداف را به شبکه می دهد و مرکز کنترل فرماندهی می تواند مستقیم با سامانه درگیر بشود.

سرتیپ دوم خوش قلب در ادامه خاطر نشان کرد: به زودی از بهینه شده سامانه مرصاد ۱۶ جهت مقابله با اهداف ارتفاع بالا با سرعت بالا رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/


منبع خبر ( ) است و پایگاه خبری تحلیلی صدای شما در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 4447 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  50002245  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پایگاه خبری تحلیلی صدای شما مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری تحلیلی صدای شما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما